Dot One
Kanalen, Kanalen II
Pris: DKK 2.000.000
Vägfärja byggd på Søren Larsen och Sønners Skibsværft A/S 1975. Gick i trafik mellan Thyborøn – Agger tills 2019. Har sedan dess använts som entreprenadfärja.
40.6 m x 9.8 m. Lastkapacitet ca 130 ton.
Godkänd för 12 passagerare. Två hytter samt mäss under däck. Två passagerarutrymmen/förrådsutrymmen på däck.
Dot One kan inspekteras i Korsör, Danmark.
40.6 m x 9.8 m. Lastkapacitet ca 130 ton.
Godkänd för 12 passagerare. Två hytter samt mäss under däck. Två passagerarutrymmen/förrådsutrymmen på däck.
Dot One kan inspekteras i Korsör, Danmark.
Allmänna Uppgifter
- (FlagState)Flaggstat: DK, Danmark
- (ShipClassificationSociety)Klassningssällskap: Danish Maritime Authority (DMA)
- (CallSign)Signalbokstäver:
- (LOA)Största längd: 40.6 m
- (Length)Längd: m
- (LPP)LPP: m
- (LWL)LVL: m
- (Beam)Största Bredd: 9.8 m
- (Draft)Djupgående: 2.2-2.9 m
- (MoldedDraft)Mallat Djup: m
- (Shipyard)Byggnadsvarv: Søren Larsen & Sønners Skibsværft A/S / FEAB Karlstadsverken
- (BuildNumber)Byggnummer: 133
- (YearBuilt)Byggår: 1975
- (BoatType)Båttyp: Ferry
- (ConversionShipyard)Ombyggnadsvarv:
- (ConversionShipyardNotes)Ombyggnationer:
- (HullMaterial)Material Skrov: Stål
- (HullMaterialThickness)Tjocklek Skrov: mm
- (SuperstructureMaterial)Material Överbyggnad:
- (SuperstructureMaterialThickness)Tjocklek Överbyggnad: mm
- (HomePort)Hemort: Kerteminde
- (AirDraft)Höjd från vattenlinjen: m
- (Height)Höjd från köl: m
- (Tonnage)Tonnage: 197 GT / 68 NT
- (LightDisplacement)Lättvikt: t
- (Displacement)Deplacement: 29 t
- (BuiltForClass)Byggd för klass:
- (ClassType)Klassbeteckning:
- (BuiltForClassType)Byggd för klassbeteckning:
- (Cabins)Antal hytter:
- (MaximumPassengersForSpeedRange1)Antal passagerare: 12
- (MaximumPassengersForSpeedRange2)Antal passagerare:
- (EngineFuelConsumptionPerHour)Förbrukning: liter/timme
- (EngineFuelConsumptionTonnesPerDay)Förbrukning: ton/dag
- (EngineFuelConsumptionPerDistance)Förbrukning: liter/distans
- (EngineCruisingSpeed)Marschfart: 9 knop
- (EngineTopSpeed)Toppfart: knop
- (EngineRange)Räckvidd:
- (CargoCapacity)Lastkapacitet:
- (Crane)Kran:
Maskiner
- (MainEngines)Huvudmotorer: 2 Scania DI12 59 M, 602kW, 26000 gångtimmar
- (MainEngineNotes)Kommentar:
- (ReversingGear)Backslag: ZF, Reducering 4.591
- (PropulsionSystem)Framdrivning:
- (DriveShaftDiameter)Axel ∅: mm
- (Sterndrive)Drev:
- (RudderType)RoderTyp:
- (AuxiliaryEngines)Hjälpmaskiner: Valmet, Stamford generator UCM 224 G1, 60, 400 Sisu, Stamford generator UCM 274 C2, 60, 400
- (EmergencyGenerators)Nödgeneratorer:
- (PortGenerators)Hamngeneratorer:
- (BowThrusters)Bogpropellrar:
- (ShipMachineryNotes)Övrigt:
Maskinrumsutrustning
- (LubricationOilOWSs)Smörjoljeseparatorer:
- (FuelOilOWSs)Brännoljeseparator: CJC
- (BilgeWaterOWSs)Länsvattenseparatorer:
- (Heaters)Värmepannor:
- (OilBurners)Oljebrännare: Bentone , MK II
- (WaterHeaters)Varmvattenberedare:
- (HydrophorePumps)Hydroforpumpar:
- (BallastPumps)Ballastpumpar:
- (AirStartPressureTanks)Startluftskärl:
- (AirStartCompressors)Startluftskompressorer:
- (AirCompressors)Kompressorer:
- (IsolationTransformers)Skyddstraforer:
- (BilgePumps)Länspumpar:
- (Stabilizers)Stabilisatorer:
- (SteeringGears)Styrmaskineri:
- (DesalinationUnits)Vattenreningsanläggningar:
- (Inverters)Omformare inverter:
- (StartBatteries)Startbatterier:
- (FirePumps)Brandpumpar:
- (ConsumptionBatteries)Förbrukningsbatterier:
- (EngineRoomEquipmentNotes)Övrigt: Victron energy skylla tg 24 volt 100 amp
Transmotor battery charger
Navigationsutrustning
Tankar
- (DieselTanks)Diesel: 13400L
- (DayTanks)Dagtank:
- (FreshWaterTanks)Färskvatten: 12000L
- (BlackWaterTanks)Svartvatten:
- (GreyWaterTanks)Gråvatten:
- (BilgeWaterTanks)Länsvatten:
- (WasteOilTanks)Spillolja:
- (LubricationOilTanks)Smörjolja:
- (HydraulicOilTanks)Hydraulolja:
- (CoolingWaterTanks)Kylvatten:
- (FoamTanks)Skumtank:
- (BallastTanks)Ballast:
- (TanksNotes)Övrigt:
Säkerhetsutrustning
- (LifeBoats)Livflottar: Sea-Safe KHA(TOB)-16, 16 Personer Sea-Safe KHA(TOB)-16
- (MOBBoats)MOB båt: Viking 470 GRP 1, 4.75 meter, Evinrude 30 hp
- (FireAlarmControlPanels)Brandlarmscentral: Consillum C 303
- (NavigationLightControls)Lanterncentraler:
- (EPIRBs)EPIRB: Ocean Signal
- (SARTs)Radartransponder SART: EM-Trak SART 100
- (GMDSS_VHFRadios)Bärbara GMDSS VHFs: ICOM M1 EURO V Entel
- (AdultLifeJackets)Flytvästar vuxna: 0
- (ChildLifeJackets)Flytvästar barn: 0
- (FireSuppressionSystem)Brandsläckning maskinrum:
- (EmergencyBatteryVoltage)Nödbatteri V: 0
- (EmergencyBatteryAmperage)Nödbatteri A: 0
- (SmokeDetector)Rökdeckare:
- (HeatDetector1)Värmedeckare 1:
- (HeatDetector2)Värmedeckare 2:
- (FireIsolation)Brandisolering:
- (SafetyEquipmentNotes)Övrigt:
Certifikat och dokument
- National Cargo Ship Safety Certificate Issued june 2019
- Load Line Certificate Issued april 1989
- MOB boat certificate Issued june 2019
- Certificate fire fighting equipment Issued march 2019
- Certificate TBT Antifauling Issued april 2019
- Certificate radio Equipment Issued june 2019
- Ship Weighing Report march 2016
- Ultra Sonic Thickness Measurment Report july 2022
- Safety Plan Drawing
- General arrangement Drawing
- Hull and Frame Drawing
Bilder
Alla uppgifter hålls för att vara korrekta men kan ej garanteras.Viss utrustning ombord kan komma att bytas ut eller plockas bort.
Copyright © Alla bilder, video och text är copyright 2016-2025 Shipsforsale Sweden AB. Innehållet på denna webbplats är endast för personligt, icke-kommersiellt bruk och får inte användas utan tillstånd. För något annat ändamål, kontakta info@shipsforsale.com